Loading...

NVM Zoetermeer

In deze forum kun je over alles wat er omtrent Dance Dance Revolution en In The Groove te maken heeft, praten en discussieren.
In this forum you are allowed to talk and discuss anything regarding Dance Dance Revolution and In The Groove.
Sailor Mercury-sama

NVM Zoetermeer

Postby Sailor Mercury-sama » Wed Jul 17, 2019 9:45 pm

Ik was vandaag in het Nationaal Videogame Museum nadat ik zag dat er een ITG2 kast zou staan.
Die staat er inderdaad (net als jullie aankondiging voor bragrights ;) ).

Vooraf had ik gevraagd of het mogelijk was om eigen custom songs te spelen.
Hier kwam een half antwoord op, maar het zou moeten kunnen.
Daar aangekomen zag ik dat niet de Roxor ITG2 gebruikt wordt maar een SM 5.1 installatie.

Links achterop de kast was een USB hub te vinden om een USB stick aan te sluiten en hier houdt het echter op...
Ik bleef 'vastzitten' in een enkele grote playlist en kon niet de nummers van m'n USB gebruiken.
Na de USB stick gekoppeld te hebben werd ik 1x hieruit gegooid en kwam een overzicht van beschikbare collecties.
Dit is maar 1x gebeurd en ik heb het niet meer kunnen triggeren.

Is bekend of de ITG2 kast zoals hij daar staat nummers van een USB stick kan spelen?
Als dit kan, wat is de folder structuur die ik hiervoor moet hanteren?
Ik kon hier geen info over vinden anders dan de aankondiging voor USB support en zelfs dan lijkt het erop dat de preferences.ini aangepast moet worden.
0 x

Thumbsy
x 20
x 15

Re: NVM Zoetermeer

Postby Thumbsy » Fri Jul 19, 2019 6:33 pm

Hi, ik heb al een aantal keren zonder problemen gebruik gemaakt van de customs functionaliteit, maar de setup is inderdaad niet heel erg straight-forward.

Waar je op moet letten is dat je je USB drive vóór start van de game mode selectie insteekt (het best is om het te doen bij het titelscherm, dus na het indrukken van de startknop in demo mode). Druk de USB een beetje aan bij het insteken want soms wilt dat wel eens nodig zijn. Als de connectie goed is gegaan zie je dan een USB icoontje verschijnen onderaan het scherm aan de kant waar de USB port mee is gelinked (het kan zijn dat het icoontje deels wordt bedekt door de decal op de front plate van de cab dus je moet er een beetje vanuit een hoek naar kijken)

Ik heb verder niets speciaals hoeven voorbereiden voor gebruik, de folder structure die je moet aanhouden is als volgt:
\StepMania 5.1\Songs\<losse simfile folders>

Ik weet echter niet of je dit zo van tevoren kan doen (mijn USB was leeg bij mijn eerste gebruik en ik gebruikte het dus alleen om een profile aan te laten maken door de cab, pas bij mijn tweede gebruik had ik nummers toegevoegd aan de toen al bestaande profile folder). Maar het is het proberen waard, succes!
0 x
Events I'm attending/planning involving dancing games, feel free to join! :) :
2019.xx.xx:
Find all rhythm game events in the Netherlands here!

Sailor Mercury-sama

Postby Sailor Mercury-sama » Sat Jul 20, 2019 9:07 am

Opmerkelijke was wel dat editable.ini vanuit \In The Groove 2\ blijkbaar wel gelezen werd, want de kast wist wel de naam die ik daarin gezet had.
Een \StepMania 5.1\ folder blijkt niet aangemaakt te zijn door de kast... misschien dat de ITG2 folder opgepikt werd als een Read-only folder of omdat ik de stick er te laat in stak (wie weet).

Zal het nog eens een kans geven.
Bedankt voor je reactie Thumbsy.
0 x

Thumbsy
x 20
x 15

Postby Thumbsy » Sat Aug 10, 2019 7:17 pm

Sailor Mercury-sama wrote:Een \StepMania 5.1\ folder blijkt niet aangemaakt te zijn door de kast... misschien dat de ITG2 folder opgepikt werd als een Read-only folder of omdat ik de stick er te laat in stak (wie weet).

Ahhh het zou heel goed kunnen dat SM5 een backward-compatibility feature heeft waardoor inderdaad die ITG2 folder is genomen als profile folder als die al aanwezig was. En dat hij dan inderdaad niet zelf nog een nieuwe SM5.1 profile folder aanmaakt.

Lijkt er op dat er dan in ieder geval geen probleem is geweest met de USB, als je het nog eens probeert zonder dat de ITG2 folder aanwezig is zou het goed moeten gaan met de aanmaak van een nieuwe profile folder. Ik hoor graag of het uiteindelijk allemaal gelukt is of niet!
0 x
Events I'm attending/planning involving dancing games, feel free to join! :) :
2019.xx.xx:
Find all rhythm game events in the Netherlands here!

Sailor Mercury-sama

Postby Sailor Mercury-sama » Sun Aug 11, 2019 9:51 pm

Als ik zo in de agenda kijk zal het waarschijnlijk de 24e (zaterdag) worden dat ik langs kan komen.
Dan heb ik ook nog genoeg tijd om de UMPC* te prepen met songs en scripts.

*Asus R2H (antiek en hij doet het nog steeds :ugeek: )
0 x

Return to “Dance Dance Revolution / In The Groove”